Wednesday, December 23, 2009

CHITOSAN POODANG

SESUAI SEMUA UNTUK TERNAKAN & TANAMAN




1 comment:

  1. As salamu'alaikum / Salam Sejahtera

    Kami adalah agen utama bagi pengedaran GoGrow Kitosan (Chitosan) yang di kilangkan di Sabah. GoGrow Kitosan, Perangsang Organik diperbuat dari kulit-kulit binatang laut seperti udang, ketam dan kerang yang mengandungi kandungan kompaun polimer biodegradable yang dipanggil chitin. GoGrow Chitosan bertindak sebagai perangsang untuk tumbuh-tumbuhan menyerap nutrien dan baja dengan semulajadi dan sempurna serta daya tahan atau imun tanaman itu sendiri.

    GoGrow Chitosan BUKAN baja, bukan hormon atau vitamin, bukan ubat dan bukan juga kimia, dan selamat untuk digunakan tanpa meninggalkan kesan sampingan.

    Bagaimana Go-Grow Chitosan bertindak
    1. Pembajaan Tanah - GoGrow Chitosan membantu mikrob menguraikan nutrisi bukan organik kepada bentuk organik agar boleh diambil oleh tanaman. Ia membantu membaiki keberkesanan sistem akar untuk lebih cekap menyerap zat makanan dalam tanah untuk dihantar kebahagian lain tanaman. Ia juga bekalkan kalium dan unsur zat-mikro dalam tanah yang sering kekurangan.
    2. Anti Fungal - GoGrow Chitosan menghalang serangan oleh kulat dan ia juga membentuk lapisan kompoun fenolic yang menghalang sebarang kemasukan (penetration) sebarang patogen kulat. Chitosan menghalang reproduksi patogen termasuk menghalang gene yang akan mengeluarkan 'protease inhibators' yang menghalang serangan serangga pada tanaman.
    3. Preservatif - Lapisan membran GoGrow Chitosan dapat mengawal buah-buahan daripada menjadi kuning atau coklat dan buah-buahan menjamin kualiti dengan cara menahan kandungan antosianin, flavonoid, dan semua polifenol dalam buah-buahan dari meningkat. Kajian membuktikan bahawa kitosan filem segar penyimpanan boleh mengelakkan buah-buahan dan sayur-sayuran (termasuk pic, pear, gooseberry Cina, timun, lada, anggur, strawberi, mangga, tomato, dan lain-lain) daripada mendapat reput dan rosak. Ia membantu memanjangkan masa penyimpanan dan jangka hayat. Bagaimana ia berfungsi: Membran Chitosan boleh menghalang kedua-dua penyerapan oksigen dan limpahan Karbon yang disebabkan oleh respirasi buah-buahan. Tetapi ia mendorong gas etilena yang bocor keluar, yang menghasilkan buah-buahan selepas menjadi masak. Melalui cara ini, ia menghalang kulat dari pembiakan dan menangguhkan buah-buahan dari masak.
    4. Bio Pesticide - Apabila chitosan dibubuh pada tanah, GoGrow Chitosan akan membantu membentuk persekitaran sesuai bagi mengaktifkan bakteria pemakan chitin menghapuskan kulat (fungus) dan telur nematod dan organisma mengandungi chitin yang lain. Kulit kerang juga didapati akan menggalakan pengeluaran(secretion) enzim chitonase yang akan menguraikan chitin pada telur kutu daun, telur nematod dan patogen lain. Kahadiran chitin pada keliling tumbuhan ini sebagai biopestide asli (natural biopesticide) menyebabkan ia tidak memberi kesan toksik kepada haiwan lain seperti ikan, burung, tumbuhan lain dan organisma berfaedah.
    >
    > AGEN DAN PENGEDAR DIALU-ALUKAN
    >
    > Salleh S Mohamed
    > Sal Marketing & Services
    > 6019-2288433 (Tel)
    6016-2881140 (Tel/whatsapp)
    > www.cbs-malaysia.com/index.php/chitosan

    ReplyDelete